Середа, 08.05.2024, 14:02
Вітаю Вас Гість | RSS

Юрівська ЗОШ I-III ступенів. Ласкаво просимо!

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 62
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ПОЛОЖЕННЯ про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Юрівській загальноосвітній школі І-ІІІ

СХВАЛЕНО

Засідання педагогічної ради 

Протокол № 9

  • 11.11.2019 20 р. 

 

                                                                                                                                                                                ПОЛОЖЕННЯ

про внутрішню систему забезпечення якості освіти (зі змінами)

в Юрівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів

Києво-Святошинської районної державної адміністрації

Київської області

 

  1. Загальні засади

 

1.1. Положення є документом, розробленим відповідно до:

- ст. 41, 48 Закону України “Про освіту”,

- Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 87 від 21.02.2018 (у 1-2 класах),

- Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №462 від 20.04.2011 (у 3-4 класах),

- Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1392 від 23.11.2011 (у 5-11 класах),

- Освітньої програми Юрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області.

 

1.2. Це Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Юрівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів (далі - Положення) закріплює основні напрями і цілі оцінної діяльності у закладі і покликане сприяти управлінню якістю освіти.

Положення поширюється на діяльність усіх педагогічних працівників закладу, які здійснюють професійну діяльність відповідно до трудових договорів, у тому числі на педагогічних працівників, які працюють за сумісництвом.

1.3. У цьому Положенні використовуються наступні поняття:

- якість освіти - відповідність результатів навчання вимогам, встановленим законодавством, відповідним стандартом освіти та/або договором про надання освітніх послуг;

- якість освітньої діяльності - рівень організації, забезпечення та реалізації освітнього процесу, що забезпечує здобуття особами якісної освіти та відповідає вимогам, встановленим законодавством та/або договором про надання освітніх послуг;

- комплексна характеристика освітньої діяльності і рівень підготовки здобувача освіти відповідно до державних освітніх стандартів і (чи) потреб фізичної або юридичної особи, в інтересах якої здійснюється освітня діяльність, у тому числі, рівень досягнення планованих результатів освоєння Освітньої програми Юрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів;

- внутрішня система забезпечення якості освіти - система управління якістю освіти на основі проектування, збору і аналізу інформації про зміст освіти, результати освоєння Освітньої програми (за рівнями освіти), умов її реалізації і ефективності складових її підпрограм /компонентів;

- система зовнішнього забезпечення якості освіти - включення споживачів освітніх послуг, органів державно-громадського управління/колегіального управління закладом в оцінювання діяльності освітньої системи закладу, змісту

освіти відповідно до вимог Державних стандартів загальної освіти (за відповідними рівнями), цілей і завдань державної політики у сфері освіти.

Система забезпечення якості освітньої діяльності в закладі загальної середньої освіти (внутрішня система забезпечення якості освіти) передбачає:

  • стратегію (політику) та процедури забезпечення якості освіти;
  • систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;
  • оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;
  • оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти;
  • забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи здобувачів освіти;
  • забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти;
  • створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища;
  • інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або документами закладу освіти.

 

Внутрішні чинники якості загальної середньої освіти:

  • якість основних умов освітнього процесу;
  • якість реалізації освітнього процесу;
  • якість результатів освітнього процесу. Положення регламентує зміст і порядок забезпечення якості освіти в закладі загальної середньої освіти.Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти (ВСЗЯО) погоджується педагогічною радою, яка має право вносити в нього зміни та доповнення.

1.4. Внутрішня система забезпечення якості освіти:

- функціонує у взаємозв'язку з системою внутрішньошкільного контролю і моніторингу як основи управління освітньою діяльністю закладу;- спрямована на забезпечення відповідності процедурам і змісту зовнішньої оцінки якості освіти.1.5.Оцінка якості освіти здійснюється за допомогою:- системи внутрішньошкільного контролю;- громадської експертизи якості освіти;- ліцензування;- державної підсумкової атестації випускників, в тому числі проведеної у формі зовнішнього незалежного оцінювання;- моніторингу якості освіти.

Моніторинг якості освіти

Моніторинг якості освіти - це система послідовних і систематичних заходів, що здійснюються з метою виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти в країні, на окремих територіях, у закладах освіти (інших суб’єктах освітньої діяльності), встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, а також оцінювання ступеня, напряму і причин відхилень від цілей.

Моніторинг якості освіти може бути внутрішній та зовнішній.

Внутрішній моніторинг якості освіти проводиться закладом освіти (іншими суб’єктами освітньої діяльності).Мета моніторингу:

  • Вивчення рівня ефективності роботи закладу, результатів організації освітньої та науково-методичної роботи.
  • Активізація діяльності педагогічного колективу в напрямі вивчення і впровадження інноваційних технологій.

Завдання моніторингу:

- Здійснення систематичного контролю за освітнім процесом у школі.

- Створення власної системи неперервного і тривалого спостереження, оцінювання стану освітнього процесу.

- Створення оптимальних соціально-психологічних умов для саморозвитку та самореалізації здобувачів освіти і педагогів.

- Прогнозування на підставі об’єктивних даних динаміки й тенденцій розвитку освітнього процесу в школі.

 

Предметом моніторингу є якість освітнього процесу в закладі освіти.

 

Об’єктом моніторингу є система організації освітнього процесу в школі, що включає кілька рівнів:

- здобувач освіти;

- учитель;

- класний керівник;

- батьки, громадськість та ін.

Суб’єктами моніторингу виступають:

- моніторингова група, яка входить у структуру методичної роботи школи;

- адміністрація закладу;

- органи управління освітою (різних рівнів).

Основними формами моніторингу є:

- самооцінювання власної діяльності педагогами, здобувачами освіти, адміністрацією;

- внутрішня оцінка діяльності адміністрацією, керівниками методичних об’єднань (проведення контрольних робіт, участь у І та ІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад та конкурсів, відвідування уроків);

- зовнішнє оцінювання діяльності органами управління освітою.

4

Методи моніторингу:

- метод спостереження;

- метод анкетування;

- метод бесіди;

- метод соціометричного вибору

Критерії моніторингу:

- об’єктивність (створення рівних умов для всіх учасників освітнього процесу);

- систематичність (згідно алгоритму дій, етапів та в певній послідовності);

- відповідність завдань змісту досліджуваного матеріалу, чіткість оцінювання,

шляхи перевірки результатів;

- надійність (повторний контроль іншими суб’єктами);

- гуманізм (в умовах довіри, поваги до особистості).

Очікувані результати:

- Отримання результатів стану освітнього процесу в закладі освіти.

- Покращення функцій управління освітнім процесом, накопичення даних для прийняття управлінських рішень.

Підсумки моніторингу:

- Підсумки моніторингу підводяться двічі на рік (за результатами I семестру, навчального року) та узагальнюються довідкою (наказом).

- Дані моніторингу можуть використовуватись для обговорення на засіданнях методичних обєднань, нарадах при директору, педагогічних радах.

- За результатами моніторингу розробляються рекомендації, приймаються управлінські рішення щодо планування та корекції роботи.

 

1.6. Джерелами даних для оцінки якості освіти можуть використовуватися:

- освітня статистика;

- проміжна і підсумкова атестація;

- моніторингові дослідження;

- соціологічні опитування

 

2. Основні цілі, завдання та принципи

внутрішньої системи забезпечення якості освіти

 

2.1. Цілями внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:

- формування єдиної системи діагностики і контролю стану освіти, що забезпечує визначення чинників і своєчасне виявлення змін, що впливають на якість освіти у закладі;

- отримання об'єктивної інформації про функціонування і розвиток системи освіти у закладі, тенденції її зміни і причини, що впливають на якість освіти;

- надання учасникам освітнього процесу і громадськості достовірної інформації про якість освіти;

- ухвалення обгрунтованих і своєчасних управлінських рішень щодо вдосконалення системи освіти і підвищення рівня інформованості споживачів освітніх послуг при ухваленні таких рішень;

- прогнозування розвитку освітньої системи закладу.

5

2.2. Завданнями побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:

- формування єдиного розуміння критеріїв якості освіти і підходів до їх вимірювання;

- формування системи аналітичних показників, що дозволяють ефективно реалізовувати основні цілі внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- формування ресурсної бази і забезпечення функціонування освітньої статистики закладу та моніторингу якості освіти;

- вивчення і самооцінка стану розвитку і ефективності діяльності закладу;

- визначення рівня відповідності умов здійснення освітнього процесу державним вимогам;

- визначення рівня відповідності Освітньої програми закладу запитам основних споживачів освітніх послуг та нормативним вимогам;

- забезпечення доступності якісної освіти;

- оцінка рівня індивідуальних освітніх досягнень здобувачів освіти;

- визначення у рамках моніторингових досліджень рівня відповідності якості освіти на різних рівнях навчання державним і соціальним стандартам;

- виявлення чинників, що впливають на якість освіти;

- сприяння підвищенню кваліфікації учителів, які беруть участь у процедурах оцінювання якості освіти;

- визначення напрямів підвищення кваліфікації педагогічних працівників з питань, що стосуються вимог до атестації педагогів, індивідуальних досягнень здобувачів освіти;

- визначення стимулювальних доплат педагогам;

- розширення участі громадськості в управлінні системою освіти закладу.

 

2.3. У основу внутрішньої системи забезпечення якості освіти покладені наступні принципи:

- об'єктивності, достовірності, повноти і системності інформації про якість освіти;

- реалістичності вимог, норм і показників якості освіти, їх соціальної і особистісної значущості, обліку індивідуальних особливостей розвитку здобувачів освіти;

- відкритості, прозорості процедур оцінки якості освіти;

- спадкоємності в освітній політиці, інтеграції в зовнішню систему забезпечення якості освіти;

- доступності інформації про стан і якість освіти для різних груп споживачів;

- рефлексивності, що реалізовується через залучення педагогів до самоаналізу і самооцінки своєї діяльності з опорою на об'єктивні критерії і показники;

- підвищення потенціалу внутрішньої оцінки, самооцінки, самоаналізу кожного педагога;

- оптимальності використання джерел первинних даних для визначення показників якості і ефективності освіти (з урахуванням можливості їх багаторазового використання);

- інструментальності і технологічності використовуваних показників (з урахуванням існуючих можливостей збору даних, методик вимірів, аналізу і інтерпретації даних, підготовленості споживачів до їх сприйняття);

6

- мінімізації системи показників з урахуванням потреб різних рівнів управління;

- взаємодоповнення оцінних процедур, встановлення між ними взаємозв'язків і взаємозалежності;

- дотримання морально-етичних норм при проведенні процедур оцінки якості освіти в закладі.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 р. № 800 «Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників» педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати свою кваліфікацію.Для забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних працівників необхідно виконати завдання з: удосконалення раніше набутих та/або набуття нових компетентностей у межах професійної діяльності або галузі знань з урахуванням вимог відповідного професійного стандарту (у разі його наявності);набуття особою досвіду виконання додаткових завдань та обов’язків у межахспеціальності та/або професії, та/або займаної посади;формування та розвитку цифрової, управлінської, комунікаційної, медійної, інклюзивної, мовленнєвої компетентностей тощо.Система внутрішнього забезпечення якості освіти закладів освіти, сформована у порядку, визначеному законодавством, включає в себе підвищення кваліфікації.Педагогічні працівники можуть підвищувати кваліфікацію за різними формами, видами.Формами підвищення кваліфікації є інституційна (очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна, мережева), дуальна, на робочому місці, на виробництві тощо.

Форми підвищення кваліфікації можуть поєднуватись.

Основними видами підвищення кваліфікації є: навчання за програмою підвищення кваліфікації; стажування; участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо.

Окремі види діяльності педагогічних працівників, зазначені у пункті 26 цього Порядку, можуть бути визнані як підвищення кваліфікації.

Обсяг (тривалість) підвищення кваліфікації педагогічних працівників установлюється в годинах та/або кредитах Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (далі – ЄКТС, (один кредит ЄКТС становить 30 годин) за накопичувальною системою.

7

Підвищення кваліфікації педагогічними працівниками здійснюється згідно з планом підвищення кваліфікації закладу освіти на певний рік, що формується, затверджується і виконується відповідно до цього Порядку.

Відповідно до Порядку загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника закладу загальної середньої освіти не може бути менше ніж 150 годин на п’ять років.

 

3. Організаційна і функціональна структура

внутрішньої системи забезпечення якості освіти

 

3.1. Організаційна структура, що здійснює внутрішню оцінку, експертизу якості освіти і інтерпретацію отриманих результатів, включає: адміністрацію школи, педагогічну, методичну ради закладу, методичні об'єднання учителів-предметників (класних керівників), тимчасові структури (педагогічний консиліум, комісії та ін.).

3.2. Адміністрація школи:

- формує блок локальних актів, які регулюють функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти закладу, затверджує наказом директора закладу і контролює їх виконання;

- розробляє заходи і готує пропозиції, спрямовані на вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти, бере участь у цих заходах;

- забезпечує на основі Освітньої програми проведення в закладі контрольно-оцінних процедур, моніторингових, соціологічних і статистичних досліджень з питань якості освіти;

- організовує систему моніторингу якості освіти в закладі, здійснює збір, обробку, зберігання і оприлюднення інформації про стан і динаміку розвитку;

- аналізує результати внутрішньої системи забезпечення якості освіти на рівні закладу;

- забезпечує умови для підготовки працівників закладу до здійснення контрольно-оцінних процедур;

- формує інформаційно-аналітичні матеріали за результатами оцінки якості освіти (аналіз роботи закладу за навчальний рік, звіт директора закладу);

- приймає управлінські рішення з розвитку якості освіти на основі аналізу результатів, отриманих у процесі реалізації внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

3.3. Методична рада закладу і методичні об'єднання учителів-предметників (класних керівників):

- беруть участь у розробці методики оцінювання якості освіти, системи показників, що характеризують стан і динаміку розвитку закладу, критеріїв оцінки результативності професійної діяльності педагогів;

- сприяють проведенню підготовки працівників закладу і громадських експертів до здійснення контрольно-оцінних процедур;

- проводять експертизу організації, змісту і результатів атестації педагогів, у тому числі за результатами сертифікації, формують пропозиції щодо їх вдосконалення;

8

- готують пропозиції для адміністрації з вироблення управлінських рішень за результатами оцінки якості освіти на рівні закладу.

3.4. Педагогічна рада закладу:

- сприяє організації роботи з підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчих ініціатив;

- формує систему показників, що характеризують стан і динаміку розвитку системи освіти в закладі;

- заслуховує інформацію і звіти педагогічних працівників, доповіді представників організацій і установ, які взаємодіють із закладом з питань якості освіти, у тому числі інформацію про перевірку дотримання санітарно-гігієнічного режиму в закладі, про охорону праці, здоров'я і життя здобувачів освіти та інші питання освітньої діяльності закладу;

- приймає рішення про якість виконання Освітньої програми закладу за результатами навчального року.

 

4. Реалізація внутрішньої системи забезпечення якості освіти

 

4.1. Реалізація внутрішньої системи забезпечення якості освіти здійснюється на основі нормативних правових актів Державної служби якості освіти, Міністерства освіти і науки України, відділу освіти Києво-Святошинської районної державної адміністрації.

4.2. Заходи з реалізації цілей і завдань внутрішньої системи забезпечення якості освіти плануються і здійснюються на основі проблемного аналізу освітнього процесу закладу, визначення методології, технології і інструментарію оцінки якості освіти.

4.3. Предметом внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:

- якість освітніх результатів здобувачів освіти (відповідність індивідуальних освітніх досягнень державним стандартам);

var container = document.getElementById('nativeroll_video_cont'); if (container) { var parent = container.parentElement; if (parent) { const wrapper = document.createElement('div'); wrapper.classList.add('js-teasers-wrapper'); parent.insertBefore(wrapper, container.nextSibling); } }

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Copyright MyCorp © 2024
uCoz