Середа, 08.05.2024, 15:16
Вітаю Вас Гість | RSS

Юрівська ЗОШ I-III ступенів. Ласкаво просимо!

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 62
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ПОЛОЖЕННЯ про академічну доброчесність в Юрівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів

СХВАЛЕНО

Засідання педагогічної ради ЗАТВЕРДЖЕНО

Протокол №_____

___________ 20___ р. Наказ _______№____

Директор закладу

____________А. П. Ловягін

ПОЛОЖЕННЯ

про академічну доброчесність

в Юрівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів

Києво-Святошинської районної державної адміністрації

Київської області

с. Юрівка

2018

 

Вступ

Однією із засад державної політики у сфері освіти та принципів освітньої діяльності у Законі України «Про освіту» (cтаття 42) визначено академічну доброчесність.

Загальні положення

1.1. Положення про академічну доброчесність в Юрівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів (далі - Положення) закріплює моральні принципи, норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування осіб, що працюють та навчаються в закладі.

1.2. Це Положення розроблено на основі Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про авторське право і суміжні права», «Про видавничу справу», «Про запобігання корупції», Цивільного Кодексу України, Статуту закладу загальної середньої освіти, Правил внутрішнього розпорядку закладу загальної середньої освіти та інших нормативно-правових актів чинного законодавства України та нормативних актів закладу загальної середньої освіти.

1.3. Мета Положення полягає у дотриманні високих професійних стандартів в усіх сферах діяльності закладу (освітній, науковій, виховній), підтримки особливих взаємовідносин між педагогічними працівниками та здобувачами освіти, запобігання порушення академічної доброчесності.

1.4. Педагогічні працівники та здобувачі освіти, усвідомлюючи свою відповідальність за формування сприятливого академічного середовища для забезпечення дієвої організації освітнього процесу, розвитку інтелектуального, особистісного потенціалу, підвищення престижу закладу, зобов’язуються виконувати норми даного Положення.

1.5. Норми цього Положення закріплюють правила поведінки безпосередньо у трьох основних сферах – освітній (навчальній), науковій та виховній (морально-психологічний клімат у колективі).

Дія Положення поширюється на всіх учасників освітнього процесу закладу.

Поняття та принципи академічної доброчесності

2.1. Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання, попередження порушень освітнього процесу.

2.2. Для забезпечення академічної доброчесності в закладі загальної середньої освіти необхідно дотримуватися наступних принципів:

- демократизм;

- законність;

- соціальна справедливість;

- рівноправність;

2

- гарантування прав і свобод;

- науковість;

- професіоналізм та компетентність;

- партнерство і взаємодопомога;

- повага та взаємна довіра;

- відкритість і прозорість;

- відповідальність за порушення академічної доброчесності.

2.3. Заклад загальної середньої освіти здійснює свою діяльність окремо від політичних уподобань, партій, релігійних об’єднань та рухів у будь-якій формі організації.

2.4. Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає:

- дотримання норм Конституції України;

- дотримання норм чинного законодавства України в сфері загальної середньої освіти;

- дотримання загальноприйнятих етичних норм;

- дотримання норм законодавства України про авторське право;

- повагу до осіб, які здобувають освіту, до їхніх батьків та осіб, які їх замінюють;

- об’єктивно оцінювати знання та вміння здобувачів загальної середньої освіти;

- якісно, вчасно та результативно виконувати свої функціональні обов’язки;

- впроваджувати у свою діяльність інноваційні методи навчання;

- відповідно до вимог законодавства підвищувати свою кваліфікацію;

- дотримання правил посилання на джерела інформації у разі використання відомостей, написання методичних матеріалів тощо;

- надання достовірної інформації;

- контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами загальної середньої освіти;

- нести відповідальність за порушення академічної доброчесності;

- тощо.

2.5. Дотримання академічної доброчесності здобувачами загальної середньої освіти передбачає:

- дотримання норм Конституції України;

- дотримання норм чинного законодавства України в сфері загальної середньої освіти;

- дотримання загальноприйнятих етичних норм;

- дотримання норм законодавства України про авторське право;

- повагу до педагогічних працівників;

-самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (самостійні, контрольні, тестові роботи, інші обов’язкові види робіт, завдання державної підсумкової атестації) без використання додаткових джерел інформації, крім тих, що дозволені для використання; толерантне ставлення до всіх учасників освітнього процесу;

- бути присутнім на всіх навчальних заняттях, окрім випадків, викликаних поважними причинами;

- використовувати у навчальній або дослідницькій діяльності лише перевірені

3

та достовірні джерела інформації та правильно посилатися на них;

- нести відповідальність за порушення академічної доброчесності;

- тощо.

Відповідальність за порушення академічної доброчесності

3.1. За порушення норм цього Положення учасники освітнього процесу притягуються до відповідальності згідно вимог чинного законодавства України.

3.2. Порушенням академічної доброчесності згідно ст.42 п. 4 Закону України «Про освіту» вважається:

академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства, без належного оформлення посилань. Використання запозичених текстів у письмових роботах допускається за умови, що зазначені всі джерела запозичень;

самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;

фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі;

фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу;

списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;

обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;

хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

3.3. За порушення правил академічної доброчесності педагогічні працівники можуть бути притягнені до таких форм відповідальності:

- дисциплінарна;

- відмова у підвищенні кваліфікаційної категорії чи педагогічного звання;

- відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;

- інші форми відповідно до вимог чинного законодавства України.

3.4. За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:

- повторне проходження оцінювання (контрольна робота, залік тощо);

-повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої

4

програми;

- відрахування із закладу освіти (крім осіб, які здобувають загальну середню освіту).

Заходи з попередження, виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності:

4.1. При прийомі на роботу педагогічний працівник знайомиться із даним

Положенням.

4.2. Положення оприлюднюється на сайті закладу.

4.3. Для попередження недотримання норм та правил академічної доброчесності у закладі загальної середньої освіти використовується наступний комплекс профілактичних заходів:

- інформування здобувачів загальної середньої освіти та педагогічних працівників про необхідність дотримання правил академічної доброчесності, професійної етики;

- надання консультації здобувачам загальної середньої освіти з питань щодо написання робіт МАН, правил опису джерел та оформлення цитувань.

Види відповідальності за порушення академічної доброчесності

5.1. Види академічної відповідальності учасників освітнього процесу за конкретні порушення академічної доброчесності визначаються спеціальними законами та/або внутрішніми положеннями закладу освіти, що мають бути затверджені (погоджені) основним колегіальним органом управління закладу освіти та погоджені з відповідними органами самоврядування здобувачів освіти в частині їхньої відповідальності.

5.2. Порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності визначається уповноваженим колегіальним органом управління закладу освіти з урахуванням вимог цього Закону та спеціальних законів.

5.3. Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею академічної доброчесності, має такі права:

ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження;

надавати усні та письмові пояснення, брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності;

знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її до академічної відповідальності;

оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до органу, уповноваженого розглядати апеляції.

5.4. Форми та види академічної відповідальності закладів освіти визначаються спеціальними законами.

5.5. За дії (бездіяльність), що цим Законом визнані порушенням академічної доброчесності, особа може бути притягнута до інших видів відповідальності з підстав та в порядку, визначених законом.

5

Порушення

академічної

доброчесності

Суб’єкти

порушення

Обставини та умови порушення

академічної

доброчесності

Наслідки і форма

відповідальності

Орган/посадова

особа, який

приймає рішення

про призначення

виду

відповідальності

Списування

Здобувачі освіти

обов’язкові види письмових робіт; моніторинг якості освіти

Повторне письмове

проходження

оцінювання (термін: впродовж тижня після написання роботи)

або повторне

проходження

відповідного освітнього

компонента освітньої

програми

Учителі-предметники

ДПА

Атестаційна

комісія

І етап (шкільний)

Всеукраїнських учнівських

олімпіад, конкурсів

Робота учасника

анулюється, не оцінюється. У разі повторних випадків

списування учасник не допускається до участі в інших олімпіадах, конкурсах

Оргкомітет, журі

Необ'єктивне

оцінювання

результатів

навчання

здобувачів

освіти

Педагогічні

працівники

Свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання за

обов’язкові види письмових робіт (контрольні,

лабораторні та практичні роботи, тести тощо);

ДПА;

тематичні бали;

моніторинги;

олімпіадні та конкурсні роботи

Педагогічному

працівнику

рекомендується

опрацювати критерії

оцінювання навчальних досягнень з предмета.

Факти систематичних

порушень враховуються при атестації, зокрема

присвоєнні

кваліфікаційної

категорії та педагогічного звання

Адміністрація

закладу,

атестаційні комісії

усіх рівнів

Обман:

фальсифікація

фабрикація

плагіат

Педагогічні

працівники як автори

Навчально-методичні матеріали, створені

педагогічними працівниками:

методичні рекомендації;

навчальний посібник;

наочний посібник;

практичний посібник;

методичний збірник;

методична розробка тощо

У випадку встановлення

порушень такого порядку як спотворене

представлення у

методичних розробках,

публікаціях чужих розробок, ідей,

використання

Інтернету без посилань,

фальсифікація наукових досліджень, неправдива інформація про власну освітню діяльність є підставою для відмови в присвоєнні або позбавленні раніше

присвоєного

педагогічного звання,

кваліфікаційної

категорії

Педагогічна та

методична ради

закладу,

атестаційна

комісія

Комісія з питань академічної доброчесності

Комісія з питань академічної доброчесності - незалежний орган для розгляду

питань, пов'язаних із порушенням Положення.

6.1. Комісія в разі встановлення фактів Порушення академічної доброчесності надає рекомендації щодо обрання форми відповідальності з урахуванням індивідуальних результатів освітньої діяльності здобувача.

6.3. До складу Комісії входять представники педагогічного колективу та батьківської громади.

6.4. Персональний склад Комісії затверджується рішенням педагогічної ради.

Термін повноважень Комісії -1 рік.

6.5. Комісія звітує про свою роботу двічі на рік.

7. Прикінцеві положення

Положення ухвалюється педагогічною радою закладу більшістю голосів і набирає чинності з моменту схвалення.

7

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Copyright MyCorp © 2024
uCoz